نام شرکت | سهامی عام پیچک |
شماره ثبت | ۵۹۵۱ |
تاریخ ثبت | ۰۳/۱۲/۱۳۹۵ |
شناسه ملی | ۱۰۱۰۰۵۲۰۰۴۵ |
کداقتصادی | ۴۱۱-۳۱۷-۸۳۹-۳۷۹ |
سرمایه فعلی شرکت | ۱۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
اقامتگاه قانونی شرکت | شهریار– شهرک امیریه |
کلیاتی درباره شرکت:
تاریخچه شرکت:
شرکت صنایع غذایی پیچک در سال ۱۳۴۸ به صورت سهامی خاص تاسیس شده و طی شماره ۱۳۷۵۰ مورخ ۱۳۴۸/۱۲/۰۲ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. این شرکت در تاریخ ۱۳۷۲/۵/۱۶ به سهامی عام تبدیل شده است. شرکت پیچک تا سال ۱۳۸۷ به عنوان شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت داشته و سهام آن از طریق سازمان مزبور مورد معامله قرار می گرفته است و در سال ۱۳۹۲ در فرابورس ثبت شده است. سهامدار عمده مجموعه با ۹۵% سهام هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صبا جهاد است از هلدینگ های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری می باشد.
با توجه به تغییر مرکز اصلی شرکت به محل کارخانه واقع در شهریار– شهرک امیریه در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ تحت شماره ۵۹۵۱ در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری شهریار به ثبت رسیده است.
فعالیت اصلی شرکت:
موضوع فعالیت شرکت طبق ماده ۲ اساسنامه، عبارت است از تهیه و بسته بندی انواع کمپوت، کنسرو، غذاهای منجمد و سایر فرآورده های غذایی و خوراک دام و طیور و لوازم بسته بندی مربوطه، فعالیت های کشاورزی، دامداری، باغداری، ایجاد، اداره و خـرید و فروش مزارع کشاورزی و تاسیسات مربوطه انجام کلیه خدمات سردخانه ای و ایجاد و اداره تاسیسات مربوط به آن، خـرید و واردات مواد اولیه و بسته بندی و ماشین آلات و ابزار و لوازم مورد نیاز و خرید و فروش آن در داخل و صادارت محصولات شرکت به خارج ازکشور، مشارکــت در سایر شرکت ها از طــریق تاسیس یا تعهد سهام شرکت های جدید، به طورکلی شرکت می تواند به کلیه عملیات و معاملات مجاز مالــی و تجاری و صنعتی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به تمام یا هر یک از موضوعات مشروحه فوق مربوط باشد با کسب مجوز لازم مبادرت نماید.
به موجب پروانه بهره برداری شماره ۳۶۰۵۰۹ مورخ ۱۳۵۴/۱۲/۳۰ که توسط وزارت صنایع صـادر شده، بهره برداری ازکـارخانه شرکت با ظرفیت ۱،۸۰۰ تــن درتاریخ ۱۳۵۴/۱۲/۳۰ آغاز شده است. آخرین پروانه بهره بردای اخـذ شده به شماره ۱۴۳۹۵۷ مورخ ۱۳۷۸/۰۸/۱۸ بدون احتساب ۲،۱۰۰ تُن ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه دو مداره جمعاً ظرفیت انواع تولیدات ۱۴،۴۳۵ تُن می باشد. این در حالی است که بر اساس زیرساخت های موجود در حال حاضر شرکت عملاً قابلیت تولید ۹،۲۰۰ تُن محصول را دارد.
ترکیب سهامداران:
ردیف نام سهامدار سال ۱۴۰۱ سال ۱۴۰۰ سال ۱۳۹۹ تعداد سهام درصد تعداد سهام درصد تعداد سهام درصد ۱ شرکت سرمایه گذاری صبا جهاد ۱۴۲۲۷۰۷۴ ۸۴۷/%۹۴ ۱۴۲۲۷۰۷۴ ۸۴۷/%۹۴ ۱۴۲۲۷۰۷۴ ۸۴۷/%۹۴ ۲ سازمان خصوصی سازی (وکالتی) ۴۶۴۷۳۱ ۳% ۴۶۴۷۳۱ ۳% ۴۶۴۷۳۱ ۳% ۳ شرکت بازرگانی جبل دماوند صبا ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۴ شرکت فرآورده های شیلاتی بندر عباس ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۵ شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۶ شرکت مجتمع طیور فارس ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۷ شرکت حمل و نقل داخلی فجر جهاد ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۸ شرکت آرین پارسه کیش (سهامی خاص) ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۱۰۰۰ ۰۰۰۰۷/۰ ۹ سایرین و کارکنان شرکت ۳۰۲۱۹۵ ۲% ۳۰۲۱۹۵ ۲% ۳۰۲۱۹۵ ۲% مجموع ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ ۱۰۰ ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ ۱۰۰ ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ ۱۰۰ اعضای هیأت مدیره فعلی :
ردیف نام و نام خانوادگی به نمایندگی از ۱ رضا محمودیان شرکت مجتمع طیور فارس ۲ هادی اکبر پور شرکت فرآورده های شیلاتی بندر عباس ۳ علی صباغیان شرکت شیر پاستوریزه پگاه اراک ۴ محمد اسناوندی شرکت حمل و نقل جاده ای داخلی فجر جهاد ۵ محسن یوسف آبادی شرکت سرمایه گذاری صبا جهاد برنامه های آتی شرکت:
-
برنامههای آتی شرکت در چهار بخش توسعه تولید، توسعه فروش، برنامههای زیرساختی و سایر برنامهها به تفکیک عبارت خواهند بود از:
۶-۱. برنامههای توسعه تولید
۶-۱-۱. توسعه محصولات موجود
در سال ۱۴۰۰ این شرکت تولید کنسرو تن ماهی، کنسرو لوبیا، رب گوجه فرنگی و خیارشور را داشته است. این چهار محصول به عنوان محصولات پایهای شرکت در برنامههای توسعهای شرکت نیز حضور خواهد داشت. تنوع در تولید این محصولات و بالا بردن کیفیت تولید از برنامههای این شرکت در سال جدید خواهد بود.
۶-۱-۲. تولید محصولات جدید
مطابق بررسیهای صورت گرفته محصولاتی چون خیارشور، زیتون، کشک، ترشی، کنسرو ذرت، کنسرو بادمجان، کنسرو نخود فرنگی و انواع سس های گرم و سرد دارای سهم بالایی در فروش مواد غذایی دارند. از این رو این شرکت قصد دارد در تولید این محصولات ورود کرده و در طی سالهای آتی برنامه خود را معطوف به تولید این محصولات خواهد ساخت.
۶-۲. برنامههای مدنظر جهت توسعه فروش
۶-۲-۱. تبلیغات و بازاریابی
با توجه به تعدد رقبا در این بازار و ورود این شرکت به تولید محصولات جدید و دشواریهای مربوط به رقابت در این سبد محصولی، پرداختن به تبلیغات امری ضروری میباشد. این موضوع با توجه به سابقه طولانی این شرکت در امر تولید و لزوم ری برندینگ آن بیش از پیش حائز اهمیت است. این تبلیغات شامل تبلیغات محیطی، دیجیتال و رسانهای خواهد بود که برای هر یک برنامه و بودجهای مجزا در نظر گرفته خواهد شد. هدف اصلی در این بخش آن است که یک بار دیگر برند پیچک به عنوان برندی خوش نام و با سابقه درخشان مطرح گردیده و مورد استقبال عموم مردم قرار گیرد.
۶-۲-۲. ری برندینگ
شرکت پیچک علی رغم تمامی توفیقات گذشته خود در طی دو دهه اخیر نتوانسته است جایگاه خود را در بازار حفظ نموده و به عنوان برندی شناخته شده به حیات خود ادامه دهد. از این رو تغییر این شرایط و باز پسگیری جایگاه این شرکت در بازار علاوه بر تبلیغات نیازمند ریبرندینگ نیز میباشد. از این رو با هدف تغییر تصویر بیرونی برند (بدون تغییر هویت درونی برند)، ابتدا درونیسازی (Internalization) صورت گرفته و تمامی ارکان شرکت تغییرات را بصورت کامل و ریشهای درک خواهند کرد و سپس برونیسازی (Externalization) اتفاق خواهد افتاد که در آن جامعه و بهطور خاص ذینفعان در جریان تغییرات قرار خواهند گرفت.
۶-۲-۳. ایجاد بازارهای جدید
این شرکت با هدف برون گرایی و استفاده از ظرفیتهای خارجی اقتصاد سعی دارد «بازارهای جدید خارجی» را به عنوان اولویت خود در سال جاری معرفی کند. امری که علاوه بر ایجاد شرایط مناسب تولیدی در این شرکت، در زمینه ارزآوری و توسعه صادرات کشور نیز نقش مهم و تعیین کنندهای خواهد داشت. از این رو با حمایت صندوق بازنشستگی و بسترسازی در خصوص استفاده از ظرفیتهای شرکتهای زیرمجموعه این صندوق مانند صنایع بهشهر، پگاه و… میتوان توانایی این شرکت را در ایجاد بازارهای جدید داخلی و خارجی دو چندان ساخت.
۶-۲-۴. همکاریهای جدید
همکاریهای درون بخشی و برون بخشی و استفاده از ظرفیتهای درونی و بیرونی موجود یکی از برنامههایی است که این شرکت قصد بازتعریف آن را خواهد داشت. این همکاریها با محوریت و اولویت بخشهای مشترک و قابل همکاری به تفکیک بخشهای دولتی و خصوصی خواهد بود. در بخش دولتی به تفکیک دو بخش ظرفیتهای درون سازمانی (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و برون سازمانی (سایر وزارت خانهها، سازمانها و بخشهای دولتی) از تمامی پتانسیلهای موجود در جهت فروش کالاهای این شرکت استفاده خواهد گردید و همکاریهای جدید و مبتنی بر منافع جمعی تعریف خواهد شد.
۶-۳. برنامههای زیرساختی
برنامههای زیرساختی در خصوص توسعه تولید عبارت خواهد بود از:
- عارضه یابی تولید و آسیب شناسی و بررسی دلایل عدم تولید برخی از محصولات طی چند سال گذشته و ارائه ایده ها و راهکارهای مناسب در جهت تولید مجدد این محصولات.
- جانمایی، سامان دهی و اورهال نمودن خطوط مختلف محصولات شرکت بر مبنای دانش و فناوری های پیشرفته تولید محصولات صنعت غذا.
- برنامه ریزی در جهت تشکیل واحدهای تحقیق و توسعه و تحقیقات بازار در جهت انجام مطالعات و پژوهش های گسترده در زمینه ارتقای کیفیت محصولات شرکت، شناخت دقیق بازار هدف و رقبا و همچنین ایجاد بسترهای مناسب در جهت صادرات محصولات به کشورهای همسایه.
۶-۴. سایر برنامهها
- برنامه ریزی در جهت تولید محصولاتی که مواد اولیه و بسته بندی آن ها طی سالیان گذشته در انبار شرکت راکد و بلا استفاده مانده است.
- همکاری و مشارکت با شرکت بازرگانی پگاه در جهت راه اندازی خط تولید رب گوجه فرنگی اسپتیک با ظرفیت ۵۰۰ تن در روز.
- تکمیل سبد کالای محصولات تولیدی و احیای نمایندگان فروش سابق شرکت که به دلیل عدم تولید پیوسته و ناقص بودن کالاها با شرکت قطع همکاری نموده اند و همچنین جذب نمایندگان فعال جدید در سطح کشور و فراهم نمودن زمینه های همکاری با فروشگاه های زنجیره ای و هایپر استارها.
-